Diagnostika a rozvoj schopností dítěte předškolního věku - NOVINKA - 16 hodin
- Podrobnosti
- Zveřejněno 20. 4. 2024 19:27
- Napsal /a Lenka Ondráčková
SEMINÁŘ JE OD JARA 2024 NOVINKOU V NAŠÍ NABÍDCE.
Obsah kurzu poskytne účastníkům základní východiska pro posouzení aktuálních schopností a dovedností dítěte ve věku od 3 do 7 let. Navazují konkrétní náměty aktivit v různých stupních obtížnosti pro rovoj jednotlivých oblastí vývoje.
Cílem programu je blíže seznámit pedagogy s jednotlivými fázemi vývoje předškolního dítěte, s diagnostikou dílčích funkcí, jako východiskem pro jeho stimulaci, podněcování rozvoje tak, aby vzdělávání vycházelo z individuálních potřeb dítěte, ze znalosti aktuálního stvau jeho vývoje, jeho možností a konkrétní životní a sociální situace. Předkládaná diagnostika chápe posouzení vývoje dítěte v jednotlivých oblastech jako výchozí podklad pro míru obtížnosti zadávaných podnětů.
Chceme-li se podílet na uspokojování potřeb dítěte a aktivně zasahovat do jeho rozvoje, je nezbytné se v těchto potřebách a možnostech nejprve orientovat a pracovat v systému, který umožní:
- dítě poznat, vycházet z toho, jaké dítě je, co již umí a zná
- stanovit si výchozí a následný bod společné cesty, míru a přiněřenost podnětů
- průběřně vyhodnocovat přijímání podnětů, proces učení
- vyhodnocovat posuny dílčí a závěrečné
Cílem představené diagnostiky není diagnóza, ale zefektivnění pedagogického procesu. V pedagogické praxi je východiskem a součástí stimulace, edukace a intervence.
SEMINÁŘ JE VHODNÝ PRO ŠABLONY Z OPERAČNÍHO PROGRAMU JAN ÁMOS KOMENSKÝ - ŠABLONA OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ A PROFESNÍ ROZVOJ PRACOVNÍKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ V ZŠ a MŠ - VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ a MŠ.
Číslo akreditace: systém akreditací byl od 1. 9. 2023 zrušen
Forma vzdělávacího programu: prezenční interaktivní sebezkušenostní seminář
Časová dotace: 16 hodin (seminář bude realizovaný ve dvou dnech po 8 vyučovacích hodinách)
Cílová skupina: učitelé mateřských škol, učitelé přípravných tříd a učitelé nižších ročníků 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a ostatní poradenští a pedagogičtí pracovníci ve školách se zájmem o problematiku
Lektorka: Mgr. Jiřina Bednářová
Cena semináře: 3.990,- Kč (od 1. 1. 2025 včetně DPH)
Místo konání: Brno, Kounicova 39 (2. patro - učebny Nepustilovy jazykové školy)
Termín konání: úterý 8. 4. a středa 9. 4. 2025 (vždy 8.30 - 15.30)
- Nabízený termín je jediný ve 2. pololetí školního roku 2024/25
- Účastníci obdrží metodické materiály k tématu v tištěné i elektronické podobě a osvědčení o absolvování semináře (bude vystaveno dle údajů z přihlášky, věnujte prosím pozornost jejich správnému vyplnění).
Uzavírka přihlášek: úterý 1. dubna
Přihlášení na seminář:
- Vyplňte a odešlete následující přihlašovací formulář, automatické potvrzení o úspěšném odeslání přihlášky dostanete na email označený ve formuláři červenou hvězdičkou.
- Hlásí-li se na seminář více účastníků z jedné školy, může přihlašovací formulář vyplnit buď každý zvlášť, nebo napište jméno, příjmení, titul a datum narození dalších účastníků z jedné školy do poznámky.
- Po obdržení přihlášky vám potvrdíme zařazení mezi účastníky semináře a zašleme vám pozvánku s podrobnými informacemi o organizaci a fakturu.
Přehled témat semináře:
- Aktuální možnosti pedagogické diagnostiky
- cíle diagnostiky
- diagnostika statická (standardizovaná a nestandardizovaná) a dynamický přístup
- Zrakové vnímání
- diagnostika a stimulace zrakového vnímání u dítěte od 3 do 7 let
- zraková diferenciace - rozlišení detailu, horizontální a vertikální polohy
- zraková analýza a syntéza - uvědomování si částí a celků
- zraková paměť
- Prostorová orientace
- diagnostika a stimulace vývoje prostorové orientace u dítěte od 3 do 7 let:
- vnímání a pojmenování protorových vztahů
- chápání a pojmenování dalších pojmů souvosejících s orientací v prostoru (první, poslední, uprostřed, apod.)
- Orientace v čase
- diagnostika a stimulace vývoje orientace v čase u dítěte od 3 do 7 let:
- vnímání časových úseků
- časová serialita
- Základní matematické představy
- oblasti, které mají vliv na budování matematických předtav: motorika, jemná motorika, řeč, protorová orientace, zpracování zrakových vjemů
- diagnostika a stimulace vývoje matematických představ u dítěte od 3 do 7 let:
- oblasti směřující k vytváření pojmu přirozeného čísla: porovnávíní, řazení, třídění, uspořádání
- budování pojmu přirozeného čísla
- Řeč
- diagnostika a stimulace řeči u dítěte od 3 do 7 let v rovině:
- lexikálně sémantické (bohatost slovní zásoby a chápání významu slov, slovních spojení a vět)
- morfologicko-sytaktické (tvarosloví a tvoření slov)
- pragmatické (učení řeči v praxi)
- foneticko-fonologické (výslovnost hlásek a jejich funkce v řeči, fonologické uvědomování)
- Fonologické uvědomování
- diagnostika a stimulace vývoje fonologického uvědomování u dítěte od 3 do 7 let:
- sluchová diferenciace
- sluchová analýza a syntéza
- sluchová paměť
- vnímání rytmu
- Sociální schonosti a dovednosti, sebeobsluha
- diagnostika a stimulace vývoje dítěte od 3 do 7 let v oblasti:
- sociálních schopností a dovedností
- sebeobsluhy