12. - 16. 8. 2019 - KŘTINY - Společné vzdělávání ve školní praxi - Letní škola 2019

Vzhledem k tomu, že téma společného vzdělávání je velice obsáhlé, nabízíme vám cyklus seminářů ve formě pětidenní letní školy, kterou plánujeme realizovat v srpnu 2019 ve lokalitě Moravského krasu - ve Křtinách u Brna. Pro zájemce o naši letní školu jsme připravili 10 bloků s časovou dotací 4 nebo 8 hodin, každý účastník si z nich vybere téma tak, aby v rámci celého programu absolvoval 32 hodin vzdělávání dle vlastního zájmu a v souladu s potřebami školy. Díky časové dotaci 32 hodin je tento cyklus seminářů vhodný pro Výzvu 22.

Letní škola 2019 se uskuteční v termínu 12. - 16. 8. 2019
Bližší informace, zpětnou vazbu účastníků předešlých ročníků a přihlašovací formulář naleznete zde. 

12. 9. 2019 - BRNO - Podpůrná opatření pro žáky se SVP ve školní praxi (8 hod.)

Hlavním cílem tohoto semináře je vysvětlit účastníkům změny týkající se inkluze a společného vzdělávání v souladu legislativou platnou od 1. 9. 2016. Seminář je zaměřený především na problematiku podpůrných opatření a tvorbu plánu pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích plánů v praxi. Seminář je vhodný pro Výzvu 22, od 1. 9. 2017 je novinkou v naší nabídce.

Seminář s časovou dotací 8 hodin se uskuteční ve čtvrtek 12. 9. 2019 od 8.30 do 15.30 hodin v Brně-Žabovřeskách na ulici Stránského 28. 

Bližší informace o semináři včetně přihlašovacího formuláře naleznete zde.

16. 9. 2019 - BRNO - Individuální vzdělávací plán ve školní praxi

Seminář je určený výchovným poradcům, speciálním pedagogům a učitelům základních a středních škol, kteří tvoří a realizují individuální vzdělávací plány pro integrované žáky s různým typem zdravotního postižení i pro žáky mimořádně nadané. Účastníci semináře získají základní legislativní rámec k dané problematice včetně legislativních změn platných v souvislosti s poslední novelou školského zákona a změnou vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a získají praktické tipy na tvorbu a realizaci IVP ve škole a spolupráci učitelů, rodičů i žáků samotných. Na semináři se budeme věnovat také problematice podpůrných opatření a plánu pedagogické podpory. Součástí semináře bude představení výukových materiálů, které učitelům pomůžou s přípravou na vyučování v diferencovaných třídách, podporují individualizaci výuky a mají široké využití při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i žáků nadaných.

Seminář se uskuteční v pondělí 16. 9. 2019 od 8:30 do 15:30 hodin v učebně společnosti Everesta na ulici Stránského 28 v Brně-Žabovřeskách. 

Bližší informace o semináři včetně přihlašovacího formuláře naleznete zde.

17. 9. 2019 - Brno - Předmět speciálně pedagogické péče jako podpůrné opatření pro žáky se SVP

Tento seminář má časovou dotaci 4 vyučovací hodiny a je novinkou v naší nabídce. Jeho hlavním cílem je poskytnout jeho účastníkům praktické náměty k realizaci jednoho z podpůrných opatření - vedení předmětu speciálně pedagogické péče. Seminář je určený především školním speciálním pedagogům a školním psychologům, kteří mohou tento předmět ve školách vést. Účastnit se ho mohou i výchovní poradci a učitelé základních škol se zájmem o tuto problematiku. 

Seminář uskuteční v úterý 17. 9. 2019 od 13.00 do 16.30 hodin v Brně-Žabovřeskách v učebně společnosti Everesta na ulici Stránkého 28. 

Bližší informace o semináři včetně přihlašovacího formuláře naleznete zde

20. 9. 2019 - BRNO - Role ředitele v systému poradenských služeb v základní škole

Tento seminář je určen především pro vedoucí pracovníky základních a středních škol - ředitele, případně jejich zástupce. Dále je určen vedoucím školních poradenských pracovišť ve školách a poradenským pracovníkům pověřeným koordinací poradenských služeb ve školách, kterými mohou být výchovní poradci, školní psychologové, školní speciální pedagogové nebo školní metodici prevence. Vhodná je účast minitýmů z jednotlivých škol, nejlépe ve složení vedoucí pracovník  + poradenský pracovník. Seminář je určený těm školám, které chtějí zefektivnit poskytované poradenské služby v souladu se změnami platnými od 1. 9. 2016, zlepšit spolupráci jednotlivých poradenských pracovníků, začlenit do týmu nové sociální pedagogy a školní psychology, apod. Časová dotace semináře je nově 8 hodin, proto je vhodná pro Šablony 2 k tématům inkluze a osobnostně sociální rozvoj.

Seminář se uskuteční v pátek 20. 9. 2019 od 8.30 do 15.30 hodin v Brně-Žabovřeskách v učebně společnosti EVERESTA na ulici Stránského 28.

Bližší informace o semináři včetně přihlašovacího formuláře naleznete zde.

23. 9. 2019 - BRNO - Spolupráce pedagoga s asistentem pedagoga ve školní praxi

Tento seminář realizujeme pro zájemce z různých škol i pro školní sborovny. Vznikl na základě opakovaných dotazů učitelů, kteří s asistenty pedagoga spolupracují čím dál tím častěji. Mezi témata semináře patří mimo jiné příprava na vyučování, rozdělení kompetencí mezi učitele a asistenta pedagoga a jejich komunikace v průběhu vyučování. Seminář je určený pro dvojice učitel - asistent pedagoga nebo pro učitele, kteří s asistentem pedagoga spolupracují nebo se na spolupráci připravují. Mohou se ho účastnit i sami asistenti, ale pro ty je vhodnější náš seminář "Asistent pedagoga ve školní praxi".

Seminář se koná v pondělí 23. 9. 2019 od 8.30 do 15.30 hodin v Brně-Žabovřeskách v učebně společnosti EVERESTA na ulici Stránského 28. 

Bližší informace o semináři včetně přihlašovacího formuláře naleznete zde.

24. 9. 2019 - Brno - Posouzení a stimulace vývoje dítěte v předškolním věku

Seminář je určen pedagogickým pracovníkům mateřských škol, učitelům 1. stupně ZŠ a poradenským pracovníkům na ZŠ. Lektorkou semináře je Mgr. Jiřina Bednářová, velmi zkušený speciální pedagog, dlouholetý pracovník PPP Brno.

Seminář se uskuteční v úterý 24. 9. 2019 od 8:30 do 15:30 hodin v Brně-Žabovřeskách v učebně společnosti Everesta na ulici Stránského 28.  Již nyní je možné zaslat přihlášku a místo na semináři si tak rezervovat. Fakturu vám vystavíme až na počátku září.

Bližší informace o semináři včetně přihlašovacího formuláře naleznete zde.

25. 9. 2019 - BRNO - Role školního speciálního pedagoga v systému poradenských služeb na základní škole

Seminář je určen speciálním pedagogům v základních školách, jejichž role bude v souvislosti s inkluzí a rostoucími požadavky na diagnostiku vzdělávacích potřeb dětí přímo ve školách stále více důležitá. Jeho cílem je představit účastníkům semináře funkční model práce speciálního pedagoga v základní škole a jeho začlenění do systému poradenských služeb ve škole.  Účastníci semináře dostanou také odpovědi na otázky, jak efektivně spolupracovat s třídními učiteli a rodiči žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jaké aktivity může speciální pedagog pro žáky ve škole připravit, na koho je zacílit a jak je ve škole organizovat. Součástí semináře bude také prezentace nových výukových materiálů pro práci v diferencovaných třídách, které jsou využitelné i pro individuální a skupinovou práci žáků se specifickými vývojovými poruchami učení.

Seminář má časovou dotaci 4 hodiny a uskuteční se ve středu 25. 9. 2019 od 13.30 do 17.00 hodin v Brně-Žabovřeskách v učebně společnosti EVERESTA na ulici Stránského 28. Seminář je určený především začínajícím speciálním pedagogům v základních školách. 

Bližší informace o semináři včetně přihlašovacího formuláře naleznete zde.

30. 9. a 9. 10. 2019 - BRNO - Školní poradenské pracoviště v praxi II

Seminář je určen poradenským pracovníkům ze škol - výchovným poradcům, školním metodikům prevence, školním psychologům a školním speciálním pedagogům - a je to jeden z pilotních seminářů v naší nabídce. Je velmi přínosné, když se semináře účastní celé týmy poradenských pracovníků z jednotlivých škol, nejlépe společně s členem vedení školy. Seminář je určený školám, které chtějí zefektivnit fungování poradenských služeb a získat zkušenosti z jiných škol, ale také školám, které svoje poradenské týmy rozšiřují o speciální pedagogy a školní psychology a řeší rozdělení kompetencí a efektivní nastavení poradenských služeb. Kvalitní poradenské služby ve škole jsou jednou z podmínek úspěšného zvládnutí inkluze.

Seminář vám od školního roku 2017/18 nabízíme v nové podobě s časovou dotací rozšířenou z 8 na 16 hodin. Seminář je možné financovat jak ze Šablon 1 - šablona II/2.1 - Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 16 hodin (k tématu inkluze), tak ze Šablon 2 - 2-krát šablona 2.II/6 - Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 8 hodin - k tématu inkluze.

Seminář (rozdělený na 2 x 8 hodin) se uskuteční v pondělí 30. 9. a ve středu 9. 10. 2019 vždy od 8:30 do 15:30 hodin. Seminář se koná v Brně-Žabovřeskách v učebně společnosti EVERESTA na ulici Stránského 28. 

Bližší informace o semináři včetně přihlášky naleznete zde.  

8. 10. 2019 - Brno - Vzdělávání a péče o žáky s LMP v běžné třídě ZŠ

Tento seminář má časovou dotaci 8 vyučovacích hodin a je novinkou v naší nabídce. Je určen učitelům 1. i 2. stupně ZŠ, vedoucím školních poradenských pracovišť, výchovným poradcům, školním speciálním pedagogům a školním psychologům. 

Seminář se uskuteční v úterý 8. 10. 2019 od 8:30 do 15:30 hodin v Brně-Žabovřeskách v učebně společnosti Everesta na ulici Stránkého 28. 

Bližší informace o semináři včetně přihlašovacího formuláře naleznete zde. 

10. 10. 2019 - BRNO - Hodnocení a sebehodnocení žáků v dnešní škole

Tento velmi úspěšný seminář je již tradiční součástí naší nabídky a je určený učitelům na 1. i 2. stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií. Jeho účastníci na semináři dostanou mimo jiné odpovědi na otázky  jak zvýšit spoluodpovědnost žáků za výsledky své školní práce, jak hodnotit individuální pokrok žáků nebo žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,  jak efektivně využívat sebehodnocení, proč je důležité kombinovat metody formativního a sumativního hodnocení.

 Seminář má časovou dotaci 8 vyučovacích hodin a uskuteční se ve čtvrtek 10. 10. 2019 od 8.30 do 15.30 hodin v Brně -Žabovřeskách v učebně společnosti Everesta na ulici Stránského 28.  

Bližší informace o semináři včetně přihlašovacího formuláře naleznete zde.