Krizová intervence ve školách - 8 hodin
- Podrobnosti
- Zveřejněno 24. 3. 2025 21:50
- Napsal /a Lenka Ondráčková
SEMINÁŘ JE VHODNÝ PRO NOVÉ ŠABLONY Z OPERAČNÍHO PROGRAMU JAN ÁMOS KOMENSKÝ – ŠABLONA OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ A PROFESNÍ ROZVOJ PRACOVNÍKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ – VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ.
Akreditace: systém akreditací byl k 1. 9. 2023 zrušen
Forma vzdělávacího programu: prezenční interaktivní sebezkušenostní seminář
Časová dotace: 8 hodin
Cílová skupina: Seminář je určen poradenským a vedoucím pracovníkům z mateřských, základních a středních škol a učitelům se zájmem o problematiku
Lektorka: Mgr. Barbora Tušimová
- Vystudovala jednooborovou psychologii na FF MU Brno, kvalifikaci si doplnila specializačním studiem Školních poradenských služeb na PdF Uk v Praze. Má 19 let praxe ve školství jako školní psycholožka, v současné době má soukromou poradenskou praxi pro děti, dospívající a jejich rodiče.
- V roce 2023 absolvovala výcvik ve skupinové krizové intervenci ve školství po mimořádné události. Od té doby je členem týmu školních krizových interventů, který pomáhá školám s řešením mimořádných událostí (sebevražda žáka/studenta, napadení, teroristický čin, úmrtí žáka/učitele, živelné katastrofa, ..) přímo na škole. Věnuje se lektorování a metodické podpoře škol v oblasti krizové intervence na školách.
Přehled témat výuky:
- Legislativní ukotvení krizové intervence, dostupné metodické materiály, krizové plány školy
- Typy krizových situací ve škole - úloha školy při řešení jednotlivých krizových situací, situace, kdy je vhodné přizvat externí odborníky
- Dá se krizovým situacím předcházet? - obecné principy práce s náročným chováním žáků
- Základní principy poskytování krizové intervence ve škole - kde, kdy kde
- Autoregulační techniky - jak zklidnit sám sebe před samotnou krizovou intervencí
- Sebeošetření po krizové intervenci - jak se postarat sám o sebe, jaké mám já vnitřní a vnější zdroje pro vyrovnání se s náročnými situacemi
- Práce se žákem k akutní krizi (afekt, panická ataka, psychická nepohoda, ...) - navázání kontaktu se žákem, vedení intervenčního rozhovoru se žákem, principy regulace žákova konání - nácvik rozhovoru se žákem v krizi
- Tvorba individuálního krizového plánu pro žáka s náročným chováním
- Základy krizového managemantu pro krizové události
- Mimořádné události jako situace s trauma-potenciálem, identifikace zasažených jedinců s identifikací k dalšímu ošetření
- Principy komunikace s pedagogickým sborem, se žáky, se zákonnými zástupci a médii
Cena: 1990,- Kč (od 1. 1. 2025 včetně DPH)
Místo konání: Brno, Kounicova 39 (učebna Nepustilovy jazykové školy)
Termín konání:
- pátek 16. 5. 2025 (8.30 - 15.30 hodin) - OBSAZENO
- pátek 23. 5. 2025 (8.30 - 15.30 hodin) - poslední volná místa
- pátek 13. 6. 2025 (8.30 - 15.30 hodin)
- Účastníci obdrží metodické materiály k tématu v tištěné i elektronické podobě a osvědčení o absolvování semináře (bude vystaveno dle údajů z přihlášky, věnujte prosím pozornost jejich správnému vyplnění).
Uzavírka přihlášek: cca 5 dní před začátkem semináře nebo v okamžiku naplnění
Přihlášení na seminář:
- Vyplňte a odešlete následující přihlašovací formulář, automatické potvrzení o úspěšném odeslání přihlášky dostanete na email označený ve formuláři červenou hvězdičkou.
- Hlásí-li se na seminář více účastníků z jedné školy, může přihlašovací formulář vyplnit buď každý zvlášť, nebo napište jméno, příjmení, titul a datum narození dalších účastníků z jedné školy do poznámky.
- Po obdržení přihlášky vám potvrdíme zařazení mezi účastníky semináře a zašleme vám pozvánku s podrobnými informacemi o organizaci a fakturu.